Om du har högt blodtryck bör du undvika det HÄR!

1495

Medicinska experter förklara att de finns vissa typer av livsmedel som orsakar skador på hjärtat, försämrar blodcirkulationen och orsakar andra allvarliga hälsoproblem. Nedan finns en lista över livsmedel som är skadliga för hälsan och det är lämpligt att undvika dem.

BORDSSALT
Överdrivet saltintag leder till många allvarliga hälsoproblem: försämrad blodcirkulation och vätskeansamling, men de ökar också risken för hjärnproblem, njurproblem och hjärtproblem.

POMMES FRITES
Är du medveten om det faktum att pommes frites genomsnittligt innehåller upp till 270 mg natrium och 19 gram fett? Konsumtion av mer natrium än den nödvändiga mängden kan orsaka vätskeretention och viktuppgång.

PIZZA
Som Grocery Manufacturers Association hävdar är pizza fylld med natrium, vilket är skadligt för människokroppen. Detta gäller särskilt för ost och kött pizzor.

FRYSTA MATPAJER
En söt paj innehåller cirka 35 g fett och 1300-1400 mg natrium, värden som överträffar den rekommenderade dagliga gränsen.

SNABB NUDLAR
Ett paket snabb nudlar innehåller 1580 mg natrium och 14 gram fett.

MARGARIN
Det är faktum att margarin i stor utsträckning används i människors vardag, är sanningen att det är en av de onyttigaste ingredienserna. Det är viktigt att nämna att denna produkt kräver hög temperatur för att framställas i sin slutliga form, och de är även packat med aluminium, platina och nickel.

RÖTT KÖTT
Du borde begränsa konsumtionen av skräpmat och trans-fettbaserade livsmedel såsom rött kött på grund av det faktum att de kan orsaka nedskrivning av veners prestanda och hjärtproblem.

SOCKER
Socker, särskilt den artificiella en är kopplad med högt blodtryck och allvarliga hjärtrelaterade sjukdomar.

DONUTS
Även om donuts är mycket välsmakande, innehåller denna efterrätt mycket kalorier och fett. Endast en munk innehåller 200 kalorier och 12 gram fett.

SPRIT
Många separata studier har dragit samma slutsatsen: alkohol minskar blodförsörjningsnivåerna. Forskning i Sydkorea upptäckte nämligen att sprit är en av de främsta orsakerna till högt blodtryck.

Ämnen som hjälper till att sänka blodtrycket:
Fibertäta livsmedel hjälper till att sänka blodtrycket. Några av de bästa sakerna du kan konsumera är bönor, ärtor, grönsaker, spannmål havre, pasta och ris. Alla är rikliga på vitaminer och mineraler och får även dig att känna dig mätt under en längre tid.

NATURPRODUKTER OCH GRÖNSAKER
Livsmedel som innehåller höga halter av kalium sänker natrium nivån och på så sätt skyddar det dig från högt blodtryck. Det är tillrådligt att konsumera mer spenat, limabönor, sötpotatis, tomater, bananer och apelsiner.

ÖRTER OCH KRYDDOR
I stället för salt, kan du lägga till hälsosamma örter till din mat, som basilika, timjan, oregano, salvia och rosmarin.

DELA gärna med dina vänner och bekanta på Facebook!