Så HÄR enkelt får du snabbt en platt mage!

1239

Träna magen effektivt
Du kan inte punktförbränna bort fett från midjan genom att göra magövningar. Men du kan forma magmusklerna och få bättre hållning! Klassiska situps stärker vissa av magmusklerna, men sikta på att göra ett flertal olika typer av magövningar för att komma åt alla muskler.

Fasta på morgonen
Att följa 16:8-metoden – där du fastar 16 timmar per dygn och äter alla dygnets måltider inom ett 8-timmarsfönster – är ett effektivt sätt att minska midjemåttet, utan att dra ner på kalorierna. Det har ett australiensiskt forskningsteam konstaterat i en studie där deltagarna hoppade över frukosten och åt dagens första måltid vid lunch. Vill du äta frukost kan du istället fasta på kvällen. Du kan då exempelvis äta en lätt middag innan klockan 16 och sedan frukost vid 8 nästa morgon.

Skippa sötningsmedel
En färsk forskningsrapport från University of Texas visar att du är mer benägen att drabbas av bukfetma om du dricker mycket lightläsk, detta trots att läsken inte innehåller några kalorier. Anledningen antas vara att sötningsmedlen i läsken höjer blodsockret och sänker glukostoleransen, vilket får kroppen att lagra fett. Tänk på att även sockerfria tuggummin och halstabletter samt sockerfri, smaksatt yoghurt och kvarg innehåller sötningsmedel.

Se själv i videon här nedanför:

Dela gärna denna video med dina vänner på Facebook!