Förbättra din hållning genom att göra den här enkla övningen!

1147

Här är några skäl till varför du bör förbättra din hållning:
-Dålig hållning ökar risken för ryggvärk, dålig blodcirkulation, och tryck över bröstet;
-Att korrigera hållning kommer kraftigt lindra axel-, rygg- och nacksmärta.
-Korrekt hållning hjälper matsmältningen, ger mental klarhet, hormonbalans, förbättrad andning och minskar stress.

Lyckligtvis kan dålig hållning lätt förbättras med regelbunden motion. Här är de bästa övningarna som kan hjälpa dig att engagera muskler i en naturlig stående position och återupprätta korrekt kroppshållning.
Att nå målet med dessa muskler och tona dem, bör du regelbundet utöva gräshopp-ställning, känd som shalabhasana i yoga, eller liggande övning.
Såhär gör du den:

Ligg på magen, och nudda golvet med pannan. Sträck ut benen till höftbredd och fokusera din vikt på tårna.
Därefter lyft försiktigt överkroppen med huvudet, så högt som möjligt, men de måste kännas bekvämt.

Andas in, höj huvudet, blicka framåt och höj händerna och fingrarna samtidigt som utandningen. Händerna ska vara nära kroppen, med handflatorna vända nedåt. Höj sedan upp benen med hjälp av lårmusklerna, vikten av kroppen kommer att förlita sig på bäckenet, buken och nedre revbenen.

Håll kvar i 10-60 sekunder i detta läge. Upprepa det 5-10 gånger.
Denna övning kommer att stärka ryggmusklerna, bål och ben, det kommer också hjälpa dig förbättra din kroppshållning.

Men om du redan lider av ryggsmärtor, se till att du rådfråga din läkare innan du gör detta eller någon annan liknande stretch övning.

Se själv i videon här nedanför:

Dela gärna denna effektiva video med dina vänner på Facebook!