Behöver du gå ner i vikt? Här kommer en 10 veckors plan för att träna hemma!

3131

Denna mini-plan för både män och kvinnor kan hjälpa dig gå ner i vikt och öka muskelmassan. Vad som är bäst är att det kan göras i ditt hem och du behöver inte besöka gymmet eller använda någon särskild utrustning.

Se till att du dricker mycket vatten och hitta en lämplig tid att utöva på en daglig basis.

För att gå ner i vikt, bör du träna från 45-60 minuter varje dag. Om du är nybörjare, börja med 50-minuters träning, och gradvis öka upp till 200 minuter. Tillsammans med denna träningsplan ät hälsosam kost för att bekämpa uppblåsthet och hålla dig frisk.

Detta är den 10-dagars plan du måste följa:

Måndag:

Tjugo knäböj; tjugofem sekunder, vägg sitta; femton sekunder, planka; fem armhävningar, trettiofem jumping jacks; tjugofem crunches; femton utfall; tio sit-ups; och tio bensparkar

Tisdag:

Tio knäböj; tjugo crunches; tio jumping jacks; tio tryck- ups; tjugofem utfall; trettiofem sit-ups;fyrtiofem sekunder vägg sitta; trettio sekunder planka; tjugo bensparkar

Onsdag:

Femton knäböj; trettio sit-ups; trettio crunches; trettiofem sekunder vägg sitta; femtio jumping jacks; tjugofem ben-sparkar; tjugofem utfall; fyrtio sekunder planka; och tio armhävningar

Torsdag:

Trettiofem knäböj; tjugo crunches; femton utfall; trettio sekunder planka; femtio sit-ups; sextio sekunder vägg sitta; trettiofem ben-sparkar; tjugofem jumping jacks; och tjugo armhävningar

Fredag:

Tjugofem knäböj; fyrtio sit-ups; sextio sekunder planka; trettio armhävningar; trettio crunches; sextio utfall; femtiofem jumping jacks; 45 sekunder vägg sitta; femtio ben-sparkar

Du bör vila under helgen.

Veckoplan för konditionsträning:

  1. 30-sekunders sprint, 30-sekunders jog (5x)
  2. 35-sekunders sprint, 45-sekunders jog (6x)
  3. 45-sekunders sprint, 60-sekunders jog (7x)
  4. 50-sekunders sprint, 45-sekunders jog (8x)
  5. 55-sekunders sprint, 30-sekunders jog (7x)
  6. 60-sekunders sprint, 45-sekunders jog (6x)
  7. 65-sekunders sprint, 60-sekunders jog (5x)
  8. 70-sekunders sprint, 45-sekunders jog (6x)
  9. 75-sekunders sprint, 30-sekunders jog (7x)
  10. 80-sekunders sprint, 45-sekunders jog (8x)
    Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!