10 muskelbyggande livsmedel som gör män mer attraktiva!

1028

 Rätt kost kan göra underverk inte bara för vår figur och hur vi känner men också för vår hormonbalans. Vi har sammanställt en lista över produkter ni män definitivt behöver inkludera eran kost, om ni vill erövra en kvinnas hjärta – och må bra i er själva.

kött

Dietister är fortfarande inte överens om huruvida kött är skadligt eller bra för dig. Men en sak är klar: att äta kött ökar nivåerna av testosteron. Detta gäller särskilt om du äter kött med minimalt med fett och gör bara äter det ibland. Du bör ersätta det med andra produkter, särskilt sådana som innehåller mycket protein.

skaldjur

Hummer, krabba, räkor – alla dessa kan ätas med pasta, ris, sallader, eller beredda måltider på egen hand. Dessa produkter innehåller kemikalier som höjer testosteronnivåerna. Men dessa kemikalier är högkoncentrerade, så det är klokt att inte överdriva det och bara konsumera ibland.

ägg

Ägg är rika på vitamin D, de hjälper till att upprätthålla en normal nivå av testosteron i blodet. Ett ägg per dag är den optimala mängden att inkludera i din kost. Det är inte rekommenderat att du äter mer än detta om du har problem med kolesterol, eftersom en hel del av detta återfinns i äggulan.

vattenmelon

Vattenmelon förbättrar blodcirkulationen, har en positiv effekt på hjärtat, och hjälper till att reglera nivån av kolesterol. Det kan tillsättas i sallader, göras till en sorbet, ätas som mellanmål med fetaost, eller helt enkelt på egen hand.

blomkål

Blomkål kan reducera nivåerna av östrogen (det kvinnliga könshormonet) i kroppen och samtidigt öka nivåer av testosteron (det manliga könshormonet) samtidigt. Det kan kokas likväl som stekas, men oavsett hur du föredrar se till att lägga till minst en liten mängd av den till din dagliga kost.

Honung

Honung är en bra produkt för ditt immunförsvar. Lägg till en sked till din dagliga kost. Du kan ha den med te, fruktsallader, eller pannkakor – möjligheterna är oändliga.

Vitlök

Vitlök innehåller en kemikalie som hjälper till att reducera stress och indirekt bidrar den också till utveckla muskler. Vitlök kan användas till nästan vilken maträtt som helst.

vindruvor

De inslagen i vindruvor kan hjälpa till att bromsa åldrandeprocessen och öka aktiviteten hos spermier. De bidrar till att öka testosteronnivåer , och det är tillräckligt att äta bara en handfull av vindruvor per dag.

bönor

Alla typer av bönor är rika på vitamin D samt protein. De kan ätas som en del av soppa, i sallader, stekt, och som dom är. De kan inte bara hjälpa hålla testosteronnivåer uppe men också hjälpa hjärtat hålla sig frisk.

ostron

Ostron är värt att nämna separat från skaldjur här eftersom de innehåller en stor mängd mineraler och diverse andra viktiga faktorer som hjälper mäns hälsa. Innan du äter så rekommenderar vi att du lägger till citronsaft och lite salt – detta kommer att hjälpa till att bevara smaken.

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!