Har du problem med hormonell obalans? Då ska du äta det HÄR!

1037

Numera har många kvinnor problem med hormonell obalans. Detta kan leda till olika hälsobekymmer såsom brist på energi, sömnlösa nätter, och problem med koncentration, kramper och PMS.

Att återställa hormonbalansen är en väldigt svår process, men det är oerhört viktigt för vår hälsa.

Här kommer vi att ge dig några tips som hjälper dig att kontrollera dina hormoner och förbättra din endokrina funktioner.

Du borde:

1. Minska intaget av nötter och frön

De innehåller skadliga omega-6 som kan leda till utveckling av ett stort antal sjukdomar och störningar. De ökar östrogennivåerna och orsaka kramper, akne och trötthet.

2. Undvik soja

Det är bekräftat att soja är genetiskt modifierad och tenderar att efterlikna hög östrogenbalans, och på så sätt störa balansen i dina hormoner.

3. Magnesium Tillägg

Numera lider många människor av magnesiumbrist som kan orsaka yrsel, huvudvärk, uppblåsthet, sockerbegär, vätskeretention och lågt blodsocker.

Ytterligare tips:

1. Öka intag av kokosolja

2. Få tillräckligt med sömn

3. Få tillräckligt med D-vitamin

4. Motionera regelbundet

5. Undvik koffein

6. Undvik alkohol

7. Balansera leptin genom att undvika livsmedel såsom majssirap och snabba kolhydrater.


Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!