5 saker du behöver i din frukost för att påskynda ämnesomsättningen och hjälpa dig att bränna fett!

1909

Vi har alla hört faktan att frukosten är dagens viktigaste måltid, men tydligen tror många människor att bara man inte hoppa över den är det tillräckligt för att hålla sin hälsa i schack.

Ändå kommer vi att presentera 5 sätt att öka det friska värdet och hjälpa dig att konsumera en balanserad och näringsrik frukost varje morgon.

Först av allt, en hälsosam frukost ska innehålla många hälsofördelar, eftersom det kan hjälpa dig att gå ner i vikt, hålla dig mätt längre, ge den energi som behövs för hela dagen, och hjälpa dig att nå de rekommenderade portionerna.

Bara prova dessa 5 förslag och du kommer omedelbart att känna förbättringar:

Inkluderar Protein
Proteiner är de mest tillfredsställande näringsämnet. När magen är tom, utsöndras ghrelin, medan när den är full, stoppar detta sekre, sänder en signal till hjärncellerna för att öka hunger och utsöndringen av magsyra och gastrointestinal motilitet, och gör de nödvändiga förberedelserna för konsumtion av livsmedel .

Studier har visat att protein påverkar produktionen av ghrelin avsevärt. Dessutom har experter funnit att en frukost rik på protein lugnar ghrelin utgångarna.
Därför kan du lägga till nötter, yoghurt, hårdkokta ägg, en skopa proteinpulver, eller en organisk jordnötssmör till frukost varje morgon.

Ersätt sött med salt
Söt frukost, såsom spannmål, limpa, bröd eller muffins är lastade med socker och ökar dramatiskt blodsockernivåerna.
Å andra sidan, om du är en av dem som inte har något emot att värma upp gårdagens köttbullar, drar du redan nytta av salt och balanserar måltider på morgonen, eftersom de ger en känsla av mättnad och inte skjuta i höjden blodet socker.

Lägg till fett
För att känna mättnad längre, kan du lägga till några hälsosamma fetter till frukost, och du kommer att få den energi som krävs för följande dag.
Observera dock att endast friska fetter är fördelaktigt, såsom avokado, kokosolja, mandelsmör och linfröolja, frön och nötter. Dessutom försök att hålla det enkelt och tillsätt några matskedar till din måltid, mindre är alltid bättre.

Lägg till grönsaker
Grönsaker är höga i fiber och kan hjälpa tarmrörelsen, du bör inkludera dem i din frukost. Om du lägger till grönsaker i din frukost, kan du lättare nå de rekommenderad målet fruktkonsumtion om dagen.

Till exempel, om du äter äggröra, tillrätt lök, paprika, eller spenat i den och njut av en hälsosam och näringsrik grönsaks-äggröra, vilket ger flera fördelar för hälsan.

Havrekross istället för havregryn
Havrekross innehåller samma näringsämnen och ger en känsla av mätthet, samtidigt som man förhindrar snabba upp- och nedgångar i blodsockernivåerna. Dessutom, på grund av dessa egenskaper, kan havre hjälpa processen för viktminskning.

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!