32 tecken på att du OMEDELBART behöver mer magnesium!!

16126

Vem skulle ha trott att bristen på bara ett näringsämne kan ha en så enorm inverkan på den allmänna hälsan?

Samhällets dieter har drastiskt förändrats under åren, vilket har resulterat i en ökning av hälsoproblem som knappast kunde ses tidigare. Brister i vissa näringsämnen har blivit mycket vanliga, magnesium är den vanligaste.

Numera har det blivit mycket svårare att få i sig magnesium från livsmedel, vilket är riktigt illa om vi tar hänsyn till det faktum att magnesium är en viktigt mineral i människans ämnesomsättning.

Varför är det så svårt att få i sig tillräckligt med magnesium?
Tidigare har det varit mycket enklare att få den rekommenderade dosen av magnesium på en daglig basis. Faktum är att konsumtionen av produkterna var tillräckligt för att förse dig med den magnesium du behöver. Till skillnad från idag. Erosionen och moderna jordbruksmetoder tar sin tribut, lämnar små mängder av magnesium i marken.

En annan orsak till magnesiumbrist är det faktum att människor har ohälsosamma kostvanor och sällan äter mat som bönor, frön, makrill, nötter och bladgrönsaker, som alla är utmärkta källor till magnesium.

32 TECKEN på att du har en magnesiumbrist:

1. Ångest
2. Astma
3. Blodproppar
4. Tarmsjukdom
5. Kalciumbrist
6. Förvirring
7. Förstoppning
8. Blåskatarr
9. Depression
10. Svårigheter att svälja
11. Yrsel
12. Trötthet
13. Fertilitet/barnafödande frågor: Att få eller vistas gravid, preeklampsi, för tidiga värkar
14. Högt blodtryck
15. Hjärtproblem
16. Hypertoni
17. Hypoglykemi
18. Insomnia
19. Lever och njursjukdomar
20. Minnesförlust
21. Migrän
22. Muskelkramper
23. Illamående
24. Osteoporos
25. Personlighetsförändringar: liknar ofta symptom på ångest, depression och andra affektiva störningar
26. Kaliumbrist: kan orsaka extrem törst, vätskeansamling, och irritabilitet
27. Raynauds syndrom: kan orsaka kalla fingrar eller tår, färgförändringar i huden på grund av temperaturförändringar, och domningar i armar och ben
28. Andnings svårigheter
29. Kramper
30. Karies
31. Tremors
32. Typ Il-diabetes

Hur löser man detta problem?

De som nämnts ovan, är magnesium en nyckelfaktor i den mänskliga metabolismen och den används för över 300 kroppsliga processer och kemiska reaktioner. Därför är brist på magnesium stor negativ påverkar för den allmänna hälsan.

Det bästa sättet att öka ditt intag av magnesium är att konsumera mer magnesium-rika livsmedel, såsom de som anges ovan. Ett annat alternativ är att ta tillskott som innehåller magnesium, vilket gör att du väljer ett tillägg som är bra för dig, eftersom vissa av dem innehålla fyllmedel utan näringsvärde.
Många rekommenderar kvinnor att ta Multipro, eftersom den uppfyller andra näringsbehov samt, såsom jod, biotin, zink, krom, vitamin B1 och vitamin A.

Se själv i videon här nedanför:

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!